ŠERLOK HOLMS KROZ PRIZMU MEDIJA, NEKAD I SAD
Ključne reči:
Šerlok, detektivski roman, štampa, ekranizacija, internet.Apstrakt
Štampa je pre 19. veka bila jedini izvor informisanja javnosti. U to vreme štampa i mediji bili su sinonimi. Danas se značenje pojma mediji proširilo na veliki broj savremenih izvora informacija. Kada se Šerlok Holms prvi put pojavio u avanturi u Skarletnoj sobi 1887, ni autor Artur Konan Dojl ni izdavači nisu ni sanjali da će njegov lik doživeti toliku popularnost koja će uticati na dalji tok piščevog stvaranja. Mediji tog doba bili su časopisi, čije je objavljivanje Šerlokovih avantura donelo veliku slavu liku detektiva, ali i kroz koje su čitaoci vršili pritisak na pisca da ne ubije Šerlokov lik. Dojl biva primoran da nastavi da piše i ne pomišljajući da će Šerlokov lik nastaviti da živi i u narednim vekovima. Poslednja ekranizacija Šerloka uvećala je popularnost lika, zahvaljujući medijima koji su stalno izveštavali o seriji. Uticala je na promene kod likova u skladu s vremenom dešavanja radnje, ali Šerlokova genijalnost i večna borba dobra i zla su ostale. Medijska glad za Šerlokom nije jenjavala; pokazalo se da ta glad i Šerlok žive u lepoj simbiozi i postavlja se pitanje koliko se njihov odnos menjao kroz vreme i postoji li nešto što mediji i Šerlok nisu pružili jedno drugom.