ANALIZA MOTIVACIJE STUDENATA PRILIKOM IZBORA STRANOG JEZIKA NA NEMATIČNIM DEPARTMANIMA
Ključne reči:
motivacija, teorija kompleksnih dinamičnih sistema, anketa, jezik za posebne namene, opšti engleskiApstrakt
Rad se bavi proučavanjem motivacije kod studenata prilikom izbora kursa stranog jezika na nematičnim departmanima Filozofskog fakulteta u Nišu. Ovakvi kursevi se koncipiraju s uverenjem da će, ako više odgovaraju interesovanjima i potrebama studenata, razviti i veću motivaciju za učenje. Rad se fokusira na ponašanje studenata tokom pohađanja kursa engleskog jezika na nematičnim departmanima, kao i na njihove stavove prema kursu koji su izabrali. Ovaj kurs se vrlo često koncipira kao Engleski jezik za posebne namene (EPN). Ponašanje studenata i njihova motivacija prilikom izučavanja engleskog jezika biće određeni na osnovu teorije kompleksnih i dinamičnih sistema (the complex dynamic systems theory). Ova teorija zasniva se na postavci da motivacija studenata zavisi, pre svega, od ličnog interesovanja i angažovanja studenata u učionici tokom izabranog kursa engleskog jezika, ali i od dinamičnih faktora prisutnih u sistemu učenja. Rad se zasniva na rezultatima sprovedenih anketa i zadatih upitnika, kao i na posmatranju studenata tokom kursa. Rezultati pokazuju da najveći broj studenata bira kurs engleskog jezika radi usvajanja gradiva koje se proučava, te da je najveći broj studenata zainteresovan da uči i stiče opšta znanja iz engleskog jezika i kulture.