ANALIZA ZADATAKA IZ UBRZANOG USVAJANJA POSLOVNOG VOKABULARA U OKVIRU ENGLESKOG JEZIKA STRUKE

Autori

  • Bojana Vidović

Ključne reči:

poslovni engleski, strategije učenja vokabulara, unutrašnja motivacija, praktična primena, zadaci, prezentacija, pamćenje

Apstrakt

U radu se razmatra nastava poslovnog engleskog jezika (Business English) kao
zasebne kategorije engleskog kao stranog jezika, na primeru usvajanja stručnog vokabulara.
Poslovni engleski odlikuju mnoge sličnosti sa engleskim jezikom struke (English for Specific
Purposes – ESP), poput analize potreba, prilagođavanja materijala, i sl., ali i neke
specifičnosti, kao što je svest o konkretnoj praktičnoj primeni i efikasnosti kao ključnim
ciljevima učenja. Posebna pažnja posvećena je vrsti motivacije: spoljašnjoj (extrinsic), koja
se svodi na potrebu za uspehom na ispitu kao krajnjem cilju, i unutrašnjoj (intrinsic), koja
podrazumeva želju da se materijom ovlada. Te specifičnosti uzete su kao pretpostavka vežbe
sprovedene u sklopu tečaja poslovnog engleskog prilagođenog za potrebe jedne
konsultantske agencije za strategiju upravljanja poslovanjem i javnim politikama, držanog
tokom 2022/23. Spisak odabranih reči i izraza koje se koriste u poslovnom okruženju, kao i
primeri određenog poslovnog žargona, zadat je grupi od 12 polaznika, pri čemu im je
prepušten izbor načina ispitivanja. Ispitanici koji su odabrali polaganje putem odabira od
ponuđenih reči u tekstu sa prazninama pokazali su niži nivo savladavanja zadatka od onih
koji su se opredelili da nove odrednice primene u vidu unapred pripremljenog dijaloga na
zamišljenom poslovnom sastanku. Uz sve neophodne rezerve, neki od zaključaka su da se
učenje u kontekstu pokazalo efikasnijim od učenja izolovanih izraza sa spiska, pored ostalog
i stoga što podstiče unutrašnju motivaciju. Jedna od uloga nastavnika je i da polaznike usmeri
ka efikasnijem načinu usvajanja i primene znanja.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-04-11