АУТОХТОНОСТ СЛОЖЕНИХ ФОРМАЦИЈА У САВРЕМЕНОМ СРПСКОМ ЈЕЗИКУ: ПРИМЕР НЕОКЛАСИЧНОГ ЕЛЕМЕНТА ПРОМО-
Ključne reči:
српски језик, сложене формације, препозитивни елемент промо-, префиксоид, језичка економија, ортографска нормаApstrakt
Предмет овог радa представља анализа сложених формација са неокласичним препозитивним елементом промо- у
савременом српском језику. На корпусу који је сачињен од групације прототипичних примера, добијених неселективним праћењем електронских издања дневне и недељне штампе, као и садржаја на различитим интернет страницама, посматрана је природа овог елемента која до сада није била била предмет истраживања у српском језику. Отуда су циљеви овог рада да се утврде условљеност статуса пропозитивног елемента промо- у савременом српском језику као и његова улога и категоризација у творби речи. Потом, да се размотре учесталост и неопходност употребе сложених формација са овим елементом у српском језику и његове потенцијалне ортографске норме. Резултати анализе података су показали да је употреба препозитивног елемента промо- честа у савременом српском језику, да доприноси eкономичности израза, као и да његово значење најчешће одговара аналитичком придеву промотиван.